سی سی زد وود
ساخت روف گاردن جدید

ساخت روف گاردن جدید

ساخت روف گاردن جدید:

ساخت روف گاردن جدید برای ساختمان های نو مرتبط است با شیوه ساخت سقف ساختمان جدید ، (* در صورت برنامه ریزی برای استفاده به عنوان یک باغ) معمولاً توسط سیستم سقف معکوس انجام می شود (در مقایسه با سیستم معمولی که عایق بندی آن در بالای لایه عایق قرار داده شده است) ، در این قسمت عایق بندی زیر عایق بندی حرارتی مرتب می شود.
با این ترتیب ، ضد آب بودن سقف در برابر صدمه مکانیکی و در برابر تأثیر مستقیم عوامل خارجی (دما ، اشعه ماوراء بنفش ، نیروهای مکش باد و غیره) محافظت می شود. علاوه بر این ، درجه حرارت در سطح ضد آب بدون توجه به شرایط آب و هوایی پایدار است.

  1. لایه ضد آب
    سقف باید ضد آب ، با دوام و مقاوم به یخ زدگی باشد ، اگر روی آن گیاهانی پرورش دهید ، خواه گیاهانی را روی ظروف ، تخت های بلند شده یا روی خود سقف پرورش دهید ، ضد آب بودن سقف باید و باید اولین قدم ساخت باغ تراس باشد. از سقف در برابر نشتی محافظت می کند.
    ضد آب تمام سطح سقف را پوشش می دهد ، مهمتر از همه مناطقی که گیاهان در آن کاشته می شوند.
  • 2. لایه عایق

تراس باغ ساخت و ساز لایه عایق (محافظت لایه) یک باغ تراس مقاوم در برابر رطوبت و نوسان دما است و مقاومت مکانیکی کافی را در آن ایجاد می کند. بیشتر از تخته های پلی استایرن اکسترود شده XPS ، پانل های PIR یا فوم پلی اورتان ساخته شده است.
پنل های PIR به عنوان لایه ای از عایق در باغ بام مناسب هستند زیرا دارای شیارهای مخصوص و اتصالات لبه بریده شده ای هستند که اجازه می دهد آب باران به راحتی به سیستم های زهکشی منتقل شود.

  • 3. لایه زهکشی

لایه زهکشی در باغ بام برای تخلیه سریع آب باران از لایه پوشش گیاهی به سیستم زهکشی و همچنین جمع آوری آب اضافی استفاده می شود.
برای مطالعه بیشتر در مورد زهکشی باغ تراس ، این مقاله را بخوانید.

  • 4. لایه ژئوتکستایل

از لایه پارچه ژئوتکستایل برای جدا کردن لایه زهکشی و گیاهان در حال رشد در خاک استفاده می شود. از رسوب خاک و سایر ذرات ریز که سیستم زهکشی را مسدود می کند ، جلوگیری می کند.
همچنین با چرخش رطوبت کاهش آب به سرعت از لایه پوشش گیاهی خنثی می شود.
* ژئوتکستایل باید ضد آب و بخارپذیر ، از نظر شیمیایی و بیولوژیکی مقاوم و از نظر مکانیکی مقاوم باشد.

  • 5- لایه پوشش گیاهی

لایه گیاهی به معنای محیط رشد (خاک) یعنی سطح رشد گیاهان و فضای سبز است. محیط رشد باید دارای گردش هوای مطلوبی باشد و باید از نفوذپذیری آب برخوردار باشد. آماده سازی خاک با توجه به گیاهانی که در حال رشد هستید انجام می شود. بطور کلی گیاهان به خاک حاصلخیز و کمی اسیدی احتیاج دارند که می توان با مخلوط کردن خاک باغ ، هوموس ، کود مزرعه یا کمپوست و مواد آلی تهیه کرد.
ضخامت محیط در حال رشد به نوع گیاهانی که در آن رشد خواهید کرد بستگی دارد.

– همچنین بخوانید: طراحی بام باغ

گیاهانی که می توانید رشد کنید
از منطقه بام می توان برای ایجاد پوشش گیاهی تزئینی ، یا باغچه خوراکی یا ایجاد باغی با نگهداری کم استفاده کرد. باغ پشت بام برای رشد اشکال مختلف پوشش گیاهی کافی است: درختچه ها ، چمنزارها ، سالانه ها ، یکساله ها ، گیاهان ، سبزیجات و حتی درختان میوه کوتوله بسته به آنچه می خواهید رشد کنید ، آب و هوا ، بودجه ، فضای موجود و عملکرد ساختمان.

پاسخی بنویسید