سی سی زد وود
نکات ساخت روف گاردن

نکات ساخت روف گاردن

نکات ساخت روف گاردن

نکات ساخت روف گاردن میباشد که در بسیاری از مناطق شهری یک باغبان از نظر فضایی که در اختیارش است محدودیت دارد. اگر که فکر می کنید اتاق هایتان دیگرکافی نیست یا اگر میخواهید فضای بیرونی برای زندگی داشته باشید همه چیز برای شما محیا است. پس بهتر است که باغچه ای روی پشت بامتان بسازید. این نوع باغ ها ایده ای جالب برای گسترش فضای باغبان است.با ساخت این نوع باغچه ها از فضای استفاده نشده و اضافی بهره خوبی خواهید برد.

– اما باید د رهنگام ساخت روف گاردن مواردی را به ذهن بسپارید.

  • اول اینکه نظر مقررات محلی، قوانین اجاره یا مقررات انجمن مالک خانه در مورد این نوع باغچه ها را بررسی کنید. امکان دارد که ساخت آنها ممنوع باشد و یا نیاز به یک سری بررسی های ویژه داشته باشد پس بهتر از قبل از آنکه زمان و پول خودرا خرج کنید این موارد را بدانید.
  • دوم اینکه خیلی زود بایک معمار یا پیمانکارصحبت کنید. شما به معمار یا پیمانکار در تمام مراحل ساخت نیاز ندارید اما به آنها برای تایید ایمن بودن ساختمان بمنظور ساخت باغ نیاز مندید. بعضی از ساختمان ها طوری طراحی شده اند که نمی توانند وزن اضافی را تحمل کنند. اما بعضی از ساختمان ها در مقابل افزایش وزن اندک مقاوم هستند. معمار یا پیمان کار باید توانایی تشخیص نوع ساختمان شمارا داشته باشد.
  • سوم اینکه اگر ساختمان شما میتواند وزن اضافی را تحمل کند وزن باغ شما نقش مهمی در طراحی ایفا می کند. سعی کنید کمترین وزن ممکن را انتخاب کنید.از پلاستیک، فایبر گلاس یا کانتینر های فومی مخصوص کاشت استفاده کنید و از استفاده سنگ فرش بپرهیزید. به جای خاک باغ ازخاک گلدان سبک استفاده کنید.برای زهکشی بجای سفال های کوزه گری یاسنگی از فوم های ضریه گیر استفاده کنید.
  • چهارم  اینکه یادتان باشد که این نوع از باغ نسبت به باغ های معمولی بیشتر در معرض باد قرار دارد. شما به باد شکن در طراحی روف گاردن خود نیاز خواهید داشت. از بادشکن داربستی یا مشبک برای باغ خود استفاده کنید. حقیقتا باد شکن هایی که در جریان باد تداخل ایجاد میکنند تاثیر گذارتر از آنهایی هستند که جلو وزیدن باد را می گیرند. باد شکن های قوی بیشتر توسط باد می افتند نسبت به آنهایی که اجازه وزش باد را می دهند. به علاوه، شما واقعا نمی خواهید جریان باد را از بین ببرید. شما فقط می خواهید آن را کاهش دهید.
  • پنجم اینکه به این فکر کنید که چگونه باید باغتان را آبیاری کنید. باغ شما باید در هوای گرم آبیاری شود و حمل سطل های سنگین آب به پشت بام جالب و عملی نیست یا باید سیستم ذخیره آب را روی پشت بام خود داشته باشید و یا سیستم آبدهی اتوماتیک را نصب کنید .اگر این موارد را بخاطر بسپارید در خواهید یافت که باغ روی پشت بامتان برای فرار جای خوب و دوست داشتنی است.

پاسخی بنویسید