سی سی زد وود
نکات مهم ساخت روف گاردن

نکات مهم ساخت روف گاردن

نکات مهم ساخت روف گاردن:

نکات مهم ساخت روف گاردن به شرح زیر میباشد که توجه به این موضوعات میتواند کار تمام شده مهندسی شده تری را ارایه دهد:

  • جواز کاشت: در آغاز کد ساختمان را بررسی کنید. درباره ی امکانات، محدودیت های ارتفاعی ساختمان و مهار آتش که از کاشت گیاهان بر روی پشت بام ممانعت می کند، پرس و جو کنید.
  • یکپارچگی ساختاری: اطمینان داشته باشید که سقف در برابر سنگینی بار مقاومت دارد. از یک متخصص کمک بگیرید. خاک و گلدان در آغاز سنگین اند و با رشد گیاهان وزن آن ها بیشتر خواهد شد. اگر قصد حرکت دادن گلدان ها را دارید باید بدانید در اینصورت وزن آب موجود در گلدان ها بیشتر خواهد بود.
  • دستیابی: مواد مورد نیاز برای کاشت گیاهان را چگونه به پشت بام می رسانید؟ اگر در آپارتمان زندگی می کنید می توانید از آسانسور استفاده کنید، برخی از فضاهای شهری به نور و امکانات دستیابی متعددی، آلارم های حریق و نورهای اضطراری نیاز دارند.
  • آب: آیا می توانید حوضچه آب را از پشت بام خارج کنید؟ دراین مرحله آبیاری گل ها بسیار مشکل ساز خواهد بود و محفظه ها به مقدار آب بیشتری نیاز دارند. نصب بشکه های آبیاری و یا آبیاری قطره ای را درنظر بگیرید.
  • نورخورشید: آیا سایه ی پشت بامتان را با ساختمان های اطراف و یا تراس ها تامین شده است؟ حتی آفتاب دلپذیر هم باعث سوزانده شدن گیاهان می شود.
  • گرما: گرما علاوه بر نورخورشید از سطح سقف، ساختمان های اطراف، ماشین های خیابان و ابزار آلات به گیاهان می رسد. بنابراین نیاز به فراهم سازی مقداری سایه برای خود و گیاهانتان دارید .
  • باد: باد از خیابان ها به خصوص بزرگراه ها گذر می کند. بنابراین باید به فکر نصب حصارهایی برای باغچه باشید. پس مجددا کد ساختمان ها را برای دستیابی به ارتفاع و ساختار کلی ساختمان ها بررسی کنید. حصار کشی یک حفاظ امنیتی برای حیوانات و کودکان اند.
  • امنیت: بیشتر پشت بام ها با ساختمان های اطراف احاطه شده اند. اگر باغچه تان در نمای کلی قرار دارد برای دیواره کشی آن برنامه ریزی کنید. می توانید گل های همیشه بهار به صورت مارپیچ در زیر میزچتر مانند بکارید.
  • سیم کشی الکتریکی: نیازی به الکتریسته نیست ولی وجود آن کارساز است. اگرقصد لذت بردن از فضای باغ در شب دارید شمع ها گزینه ی مناسبی برای روشن سازی نیستند.
  • انبار: ملزومات بسیاری در ارتباط با باغداری وجود دارد: ابزار، کود، سطل، فضا تنها به پشت بام محدود است و استتارسازی فضای انباری بسیار دشوار است. قفسه ها برای انبارسازی ملزومات کفایت می کند. برخی از باغداران در جستجوی قفسه های باریک تر اند. گزینه ی دیگر نصب نیمکت هایی در انبار برای استفاده ی بیش تر از فضا است.

هزینه: مایلید چه مقدار برای باغچه هزینه کنید؟ هزینه ی واقعی تان زمان آغاز می شود که گیاهان را بر روی پشت بام بنا کنید. قراردادن کاشی، سنگ، جعبه، بسترهای گیاه، نورپردازی وملزومات بر هزینه ی کلی می افزاید.

پاسخی بنویسید