سی سی زد وود
درباره‎ روف‎ گاردن بدانید

درباره‎ روف‎ گاردن بدانید

درباره‎ روف‎ گاردن بدانید:

درباره‎ روف‎ گاردن بدانید یا بام سبز یا همان فضای سبز ایجاد شده در پشت بام‎ها، اولین بار به گونه ای بسیار جالب در ذهن یک فرد خلاق شکل گرفته است. زمانی که یک معمار، ایده ذهنی پرورش دهندگان دام و طیور برای کنترل دمای سالن‎های گاوداری و مرغداری را بسط داد و وارد حیطه کاری خود کرد اولین روف گاردن ها شکل گرفت.

به گزارش مجله دلتا این ایده قدیمی که هنوز هم در برخی نقاط وجود دارد به این صورت است که پرورش دهندگان دام و طیور به خصوص در مناطق گـرمسیر کـره زمین جهت جلوگیری از نفوذ گـرمای سقف سالن بـه داخل، بر روی سقف سالن ها، خاک می‎ریزند و در این خاک دانه هایی مثل جو و یا گندم را کشت می‎کنند.

در این شرایط رشد ریشه گیاه علاوه بر اینکه باعث تثبیت خاک موجود در سقف می‎شود با جذب آب و ایجاد یک لایه محافظ، مانع از گرم شدن بیش از حد سقف و در نتیجه مانع از گرم شدن فضای داخل سالن می‎شود.

ایجاد روف گاردن در فضاهای شهری اولین بار با مشاهده این ایده دامپروران شکل گرفت.

ولی چندین عامل تا همین اواخر مانع از فراگیر شدن احداث روف گاردن شده بود:

– عدم اعتماد به کارایی عایق‎ها
– عدم آگاهی کافی در مود نوع ریشه درختان و گیاهان مورد استفاده در روف گاردن
– احتمال آسیب رساندن ریشه گیاهان به عایق بام
– عدم محاسبه بار ایجاد شده بر روی سقف در زمان طراحی اولیه سازه

موارد نامبرده از جمله عواملی هستند که در ابتدا مانع از فراگیر شدن احداث روف گاردن می‎شدند. اما با پیشرفت علم ایزولاسیون و تولید عایق‎های بسیار کارآمد کــه رضایت کامل مهنــدسین ساختمان را جلب کرده اند، تا حدود زیادی، اقبال عمومی به احداث روف گاردن گسترش پیدا کرده است.

درباره ما:

شرکت cczroof با برند ثبتی با همین نام یکی از قدیمی ترین فعالان به صورت حرفه ای در این حوضه بوده و دارای پروژه های متعدد در سطح شهر تهران و شمال ایران و اصفهان میباشد.

تیم متخصص جهت طراحی، تامین متریال مناسب و اجرای حرفه ای روف گاردن یا بام سبز.

 

پاسخی بنویسید